«Օրենսդրական գործընթացում առկա մասնակցային համակարգի կիրառելիության և արդյունավետության բարձրացում» ծրագրի շրջանակներում սույն թվականի մայիսի 23-ին և 24-ին «ԵրՄՄԳՀԻ» ՓԲԸ նիստերի դահլիճում կայացած ֆոկուս խմբային կլոր սեղան քննարկումների
Ա Ր Ձ Ա Ն Ա Գ Ր ՈՒ Թ Յ ՈՒ Ն
Պետական կառույցների հետ համագործակցության «Հանրային ցանցը» համակարգող «Արազա» ԲՀԿ-ը ԱՄՆ ՄԶԳ «Քաունթերփարթ ինթերնեշնլի» հայաստանյան ներկայացուցչության աջակցությամբ իրականացվող «Օրենսդրական գործընթացում առկա մասնակցային համակարգի կիրառելիության և արդյունավետության բարձրացում» ծրագրի շրջանակներում «Հայաստանում օրինաստեղծ գործընթացում առկա մասնակցային համակարգի կիրառելիության և արդյունավետության գնահատման» ամփոփման նպատակով մայիսի 23-ին և 24-ին 12.00-15.00 անցկացրեց ֆոկուս խմբային երկու կլոր սեղան քննարկում: Կլոր սեղաններին հրավիրված էին բոլոր նախարարությունների (բացի Պաշտպանության և Արտակարգ իրավիճակների) և Ազգային ժողովի աշխատակազմի անդամներ, այդ թվում նաև` հանրային կապերի պատասխանատուները, խնդրով շահագրգիռ «Հանրային ցանցի» անդամ և գործընկեր կազմակերպությունները: Կլոր սեղանին մասնակցեցին ՀՀ Սփյուռքի, Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, Էկոնոմիկայի, Սպորտի և երիտասարդության, Առողջապահության նախարարության 7, ՀՀ ԱԺ-ի` 2 և ՔՀԿ-ների` 44 ներկայացուցիչ: Ֆոկուս խմբային կլոր սեղան քննարկման նպատակն էր շահագրգիռ կողմերի մասնակցությամբ ամփոփել «Հայաստանում օրինաստեղծ գործընթացում առկա մասնակցային համակարգի կիրառելիության և արդյունավետության գնահատման» արդյունքներն ու մշակված առաջարկները:
Կլոր սեղանները վարեց «Հանրային ցանցի» համակարգող, ծրագրի քաղաքականությունների փորձագետ Թամարա Աբրահամյանը: Օրակարգը դրվեց քվեարկության և հաստատման: Մայիսի 24-ի քննարկման ժամանակ առաջարկվեց, որպեսզի միջազգային փորձը ներկայացնի CIM փորձագետը, որն իրականացրել էր ուսումնասիրությունը, իսկ համեմատական վերլուծությունը` հայաստանյան փորձագետը: Առաջարկն ընդունվեց, CIM փորձագետը ներկայացրեց իր կատարած ուսումնասիրությունը, ապա պատասխանեց հարցերին:
Օ Ր Ա Կ Ա Ր Գ 12.00 -12.15 - Մասնակիցների գրանցում 12.15 – 12.30 - Բացման խոսք, ծրագրի նպատակի ներկայացում Ծրագրի քաղաքականությունների մշակման փորձագետ` Թամարա Աբրահամյան 12.30 – 14.00 - Հետազոտության արդյունքների ներկայացում Ծրագրի մոնիթորինգի փորձագետ` Նարինե Մայիլյան, CIM փորձագետ` Լենարտ Լեհման 14.00 – 14.15 - Հարց և պատասխան 14.15 – 14.50 - Քննարկում, առաջարկությունների ներկայացում և հավաքագրում 14.50 – 15.00 - Քննարկման ամփոփում
Թամարա Աբրահամյանը ներկայացրեց "Քաութերփարթ ինթերնեշնլ” կազմակերպության հետ իրականացվող ծրագրի շրջանակներում կատարված հետազոտության և ֆոկուս խմբային կլոր սեղան քննարկման նպատակը: Նշեց նաև ԱԺ-ի և ՀՀ կառավարության/ նախարարությունների կայքերի ամենօրյա մոնիթորինգի իրականացման և վերջիններիս օրակարգում գտնվող օրենքների, ռազմավարական ծրագրերի նախագծերի, դրանց շուրջ կազմակերպվելիք խորհրդարանական լսումների և հանրային քննարկումների ժամանակացույցի մասին տեղեկատվության հավաքագրման և տարածման աշխատանքների մասին, ընդգծելով, որ կայքերի ամենօրյա մշտադիտարկման ընթացքում ծառացած խնդիրները և զարգացման դինամիկան ևս դիտարկման առարկա է եղել և նյութ ծառայել գնահատման համար:
Ծրագրի մոնիթորինգի փորձագետներ Նարինե Մայիլյանը և Լենարտ Լեհմանը ներկայացրեցին իրականացված ուսումնասիրության, հետազոտության և համեմատական վերլուծության արդյունքները, պատասխանեցին հարցերի:
Քննարկման ընթացքում մասնակիցներն առաջարկեցին` 1. Ապահովել վերլուծության և քննարկման արդյունքում հավաքագրված առաջարկների ներկայացումը պատկան մարմիններին և կազմակերպել դրանց իրականացման հետագա աշխատանքները,
2. Մշակել պետական կառույցների, այդ թվում նաև` հանրային կապերի բաժինների հետ ՔՀԿ-ների համագործակցության հայեցակարգ: Որպես պիլոտային նախաձեռնություն` մշակման փուլից համագործակցություն սկսել ՀՀ Սփյուռքի նախարարության հետ,
3. Պատրաստել քաղաքականությունների և օրինաստեղծ գործընթացի, այդ թվում նաև` հանրային նախաձեռնությունների մասին մեկ աղբյուրից տեղեկատվություն ստանալու հարթակ,
4. Բարձրացնել հանրային մասնակցության իրավական հիմքերի կիրառման մեխանիզմների բարելավման և մշակույթի ձևավորման, այդ թվում նաև` օրենսդրորեն, և միջազգային ու տեղական այլ իրավական ակտերով սահմանված իրավունքների իրացման հանրային պահանջարկի ձևավորման հարցը` ընդհուպ մինչև Սահմանադրական դատարանում այս իրավունքի իրացման պաշտպանության հայտերով հանդես գալու միջոցով,
5. Բարձրացնել պետական կառույցների կայքերի միասնական ձևաչափի ներդրման և բաժանորդագրության սկզբունքով տեղեկատվություն ապահովելու հարցերը,
6. Բարձրացնել պետական կառույցների հետ ՔՀԿ-ների հովանի կառույցների միջոցով համագործակցության ձևաչափի ներդրման և մշակույթի զարգացման հարցերը,
7. Բարձրացնել պետական կառույցների կայքերում ՔՀԿ-ների հովանի կառույցների (օր`. Բնապահպանական դաշինք, Հանրային ցանց, Մոր և մանկան առողջության դաշինքի և այլն) կայքերին հղումներ անելու հարցը` ըստ ոլորտների, 8. Նշվեց, որ «Արազա» ԲՀԿ-ը ԱՄՆ ՄԶԳ «Քաունթերփարթ ինթերնեշնլի» հայաստանյան ներկայացչության աջակցությամբ իրականացվող ընթացիկ ծրագրի շրջանակներում պատրաստում է «Օրենսդրական օրակարգ» կայքէջը, որի նպատակն է միասնական հարթակում ներկայացնել տեղեկատվություն`ԱԺ-ի և ՀՀ կառավարության/ նախարարությունների օրակարգում գտնվող օրենքների, ռազմավարական ծրագրերի նախագծերի, դրանց շուրջ կազմակերպվելիք խորհրդարանական լսումների և հանրային քննարկումների ժամանակացույցի, ինչպես նաև` հանրային օրենսդրական նախաձեռնությունների ու հետազոտությունների մասին,
9. Առաջարկվեց նաև ստեղծել առցանց ֆորում, որը հնարավորություն կտա օպերատիվ կերպով առցանց քննարկումներ իրականացնել ինչպես նախագծերի, այնպես էլ` հրատապ հանրային կարևորություն ունեցող իրադարձությունների շուրջ, ինչպես, օրինակ, օրերս իրականացվող գազի սակագնի բարձրացման հարցը`ստանալով տեղեկատվություն, կազմակերպելով ստորագրահավաքներ,
10. Մշակել և կիրառել համագործակցության տարբերակված մոտեցում` օրինաստեղծ գործընթացներում մայր օրենքների և առանձին հեղինակային փոփոխությունների մշակման ընթացքում ՔՀԿ-ների ներգրավման համար, 11. Նվազագույնի հասցնել օրենքների հաճախակի փոփոխությունների ընդունման արատավոր մշակույթը, (մասնավորոպես` հարկային, մաքսային, կրթական, սոցիալական ոլորտներում) ինչպես նաև դրանց ընդունումից հետո կիրառման համար սահմանել առնվազն մեկ տարի ժամանակ, որպեսզի օրենքի սուբյեկտները և կիրառողները պատրաստ լինեն դրանց կիրառմանը, այլ ոչ թե հայտնվեն խոցելի վիճակում, որը ծնում է կոռուպցիոն ռիսկեր, խաթարում աշխատանքների կատարման բնականոն ընթացքը,
12. Օրենքների և պետական քաղաքականություններն ամրագրող փաստաթղթերի հանրային քննարկման համար սահմանել ոչ պակաս, քան 15-օրյա ժամկետ` ինչպես սահմանված է կառավարության համար,
13. ԱԺ կանոնակարգ օրենքում` պարտադիր պահանջ սահմանել օրենքների նախագծերի հանրային քննարկման եզրակացությունների փաթեթի առկայությունը, ԱԺ նիստերին, հանձնաժողովների նիստերին, խորհրդարանական լսումներին հանրության մասնակցության ազատականացում /կանխավ գրանցվելուց հետո/, ԱԺ քառօրյա նիստերի, հանձնաժողովների նիստերի, խորհրդարանական լսումների օրակարգի և ժամանակացույցի մասին տեղեկատվության տրամադրում ոչ պակաս, քան 15 օր առաջ,
14. Փորձագիտական կադրերի վերարտադրողական կարողությունների բարելավման նպատակով միջազգային կազմակերպությունների ուղղորդված քաղաքականության,
15. Օրենքների և պետական քաղաքականություններն ամրագրող փաստաթղթերի վերաբերյալ երկկողմանի հետադարձ կապի բարելավման մոտիվացիայի բարձրա- ցում` պետական կառույցների կողմից օրենքները և պետական քաղաքականություն-ներն ամրագրող նախագծերը հանրությանը հասանելի դարձնել` օգտագործել ոչ միայն էլեկտրոնային, այլ նաև տեղեկատվական բազմազան միջոցներ, այդ թվում նաև` փոստային, իսկ հովանի կառույցներին ուղարկել էլեկտրոնային փոստով, հեռուստատեսային բանավեճեր կազմակերպելով, հանրային առաջարկների ընդունման կամ մերժման մասին պատկան կառույցի եզրակացության ներկայացում հեղինակին, կառավարության և ԱԺ-ի հաստատմանը ներկայացվող օրենքների և պետական քաղաքականություններն ամրագրող նախագծերի փաթեթում հանրային առաջարկների ընդունման կամ մերժման մասին պատկան կառույցի եզրակացության ներառում: Ամփոփելով քննարկումը` նախաձեռնողների և մասնակիցների կողմից
Ո Ր Ո Շ Վ Ե Ց
1. «Հայաստանում օրինաստեղծ գործընթացում առկա մասնակցային համակարգի կիրառելիության և արդյունավետության գնահատման» արդյունքներն ու մշակված առաջարկները գնահատել որպես բոլոր կողմերի համար պահանջված, կարևոր և օգտակար, ներկայացված ու քննարկման ընթացքում բարձրացված առաջարկները դիտարկել արդիական և առաջիկայում բոլոր կողմերի համար միանգամայն իրատեսորեն ենթակա կիրառելիության, մասնավորապես, եթե համապատասխան կառույցների համար մշակվի և ներկայացվի առանձնացված կոնկրետ առաջարկների փաթեթ` հեռահար/օրենսդրական, կիրառման կարգերի, ընթացիկ/տեխնիկական և կազմակերպական մակարդակի փոփոխությունների առաջարկներով:
2. Կլոր սեղանի արձանագրությունը ուղարկել մասնակիցներին եռօրյա ժամկետում` հաստատման և լրացումների համար, ապա առաջարկել «Հանրային ցանցի» խորհրդին փորձագիտական խմբի հետ համատեղ կազմել համապատասխան առաջարկների փաթեթը և մեկամսյա ժամկետում դրանք ներկայացնել պատկան կառույցների քննարկմանը:
3. Առաջարկել «Հանրային ցանցին» հետևողական լինել ներկայացված առաջարկների ընդունման և այդ մասին տեղեկատվության տարածման գործում նույնիսկ ծրագրի ավարտից հետո` ամենամսյա կամ եռամսա պարբերականությամբ:
4. Առաջարկել «Հանրային ցանցին» կապ պահպանել ՀՀ Սփյուռքի նախարարության հանրային կապերի և իրավաբանական բաժինների հետ` Նախարարության և ՔՀԿ-ների միջև համագործակցության Հայեցակարգի մշակման գործընթացում ներգրավվելու և այդ փորձը մյուս նախարարություններում տարածելու նպատակով:
Թամարա Աբրահամյան Ցանցի համակարգող/քարտուղար Կլոր սեղանի վարող
|